Het Zweedse modelabel Acne Studio’s gaat uitbreiden in Japan. Het merk heeft daartoe een

joint venture gesloten met het Japanse modebedrijf Tomorrowland. Komende herfst zal de eerste Acne-winkel in Tokio open gaan.

De komende jaren moeten er meer zelfstandige Acne winkels en shop-in-shops in Japanse warenhuizen bijkomen. Groothandel, e-commerce en PR in Japan blijft Acne nog wel vanuit Europa voeren.

Het Zweedse modebedrijf begon in 1996 als creatief collectief. Aan de basis van dit collectief stond de ambitie te werken vanuit design en communicatie en de lancering van eigen producten. Vandaag de dag bestaat het Acne collectief uit Acne Film (film productie), Acne Digital (annimatie en karakter ontwikkeling), Acne Advertising (advertentie), Acne Art Department (design) and Acne Paper (een twee maandelijks Acne magazine). Een jaar na de lancering van het creatieve collectief, produceerde Acne in 1997 honderd raw denim jeans met rode stiksels welke werden gedistribueerd naar vrienden en familie. De jeans werden ongekend populair en al snel kochten verschillende vooraanstaande winkels het merk in. De eerste volledige collectie werd in 1998 gelanceerd.

Momenteel heeft Acne dertig winkels wereldwijd. Jonny Johansson is creatief directeur van het label.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN