60-seconden met... Charlotte Somers
Door FashionUnited
bezig met laden...
Charlotte Somers, Marketing Manager bij Essentiel. Het
Belgische merk, dat in 1999 werd opgericht door Esfandiar Eghtessadi, heeft momenteel 24 eigen winkels in België en 3 in Frankrijk. Ook is Essentiel verkrijgbaar bij circa 600 multibrandstores wereldwijd.Opleiding
Studeerde in 2006 af als Master in de Handelswetenschappen aan de Lessius Hogeschool te Antwerpen.
Wapenfeiten
“Twee maal per jaar organiseert Essentiel een avondevenement voor de lancering van een Flashcollectie. We zijn erin geslaagd om dit event uit te bouwen tot iets waar onze klanten naar uit kijken. Deze collectie en de lancering ervan, zorgen elk seizoen opnieuw voor een nieuwe boost voor de verkoop.”
Werkt momenteel aan
Het marketingplan voor de collectie spring/summer 2012. “Denk aan de catalogussen, lanceringsvideo’s, mediaplanning enzovoort.”
“Ik werk zeer nauw samen met de retailafdeling en met onze verschillende pr-bureau’s: Oona voor België en Nederland, Jean-Marc Fellous in Frankrijk en Elena Comunicación in Spanje.”
Ambities
Essentiel ook via digitale media op de kaart zetten. “Een dynamischere website, Facebookpagina en e-shop staan op de planning.”
60secs
Charlotte Somers
Essentiel