• Home
  • V1
  • Columns
  • 60 seconden met... Björn Verlinden

60 seconden met... Björn Verlinden

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Björn Verlinden, sales en marketing verantwoordelijke bij Labels & Things, een bedrijf

dat labeling, hangtags, knopen, rivets en andere ‘fashion accessoires’ produceert voor onder meer Gigue, Walter Van Beirendonck, Delvaux en Olivier Strelli. “Ik ben voornamelijk verantwoordelijk voor de verkoop in Vlaanderen. Ik design elk seizoen nieuwe presentatieboeken en volg collectie/productieorders op van onze klanten op met ons Shanghai kantoor.”

Verlinden is eveneens zaakvoerder (eigenaar tot ontwerper en financier) van Double Stitched en Björn Verlinden.

Opleiding
Textiel/verkoop.

Wapenfeiten
De combinatie hoofd- en bijberoep. “Het geeft mij een ontzettend vrij gevoel.”

Double Stitched is in september 2012 exact één jaar op de markt: de collectie bestaat uit vijf cognac lederen items. Met verkooppunten in Antwerpen, Gent, Damme en een online verkooppunt is Double Stitched aan een opmars bezig.

“Met het merk Björn Verlinden ben ik reeds zes jaar actief. Per seizoen maak ik meer dan vijftig jurken in mijn eigen atelier.”

Werkt momenteel aan
De nieuwe presentatie voor Labels & Things 2013 en een Twitter-account en Facebookpagina voor het bedrijf.

De nieuwe Canvas-lijn van Double Stitched voor zomer 2013.

Een samenwerking tussen Sfeer (interieurbeurs te Gent) en Double Stiched.

Een volledig achtkleurige collectie Björn Verlinden jurken en sjaals.

Ambities
Een stijgende verkoop en goeie sterke relatiebouw genereren voor Labels & Things.

“Double Stitched lanceren in Parijs, Praag, Kopenhagen, New York en in de rest van de wereld positioneren tot een stevig en vooral voor top kwaliteit gekend product.”

Björn Verlinden: meer verkoopavonden met zowel nieuwe als bestaande klanten. Nieuwe verkooppunten te Antwerpen, Gent, en andere leuke steden.

60secs
Björn Verlinden
label & things