• Home
  • V1
  • Columns
  • 2012 uitstekend jaar voor PPR

2012 uitstekend jaar voor PPR

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Franse luxeconcern PPR heeft in 2012, dankzij uitstekende resultaten van al zijn luxe

merken zoals Alexander McQueen, Balenciaga en Yves Saint Laurent, weer forse resultaten behaald. Zo steeg de omzet met 21 procent naar 9,7 miljard euro, terwijl de nettowinst 1,05 miljard euro bedroeg, een stijging van 28 procent. In het vierde kwartaal steeg de omzet met 17,5 procent naar 2,6 miljard euro.

De terugkerende nettowinst steeg in 2012 met 28,2 procent naar 1,27 miljard euro, terwijl de terugkerende operationele winst met 19,3 toenam naar 1,79 miljard euro.

De omzet buiten de eurozone steeg in 2012 met 11,6 procent en vertegenwoordigde 78,6 procent van de totale groepsomzet, iets meer dan in 2011. De omzet in de regio's Azië en Australië, met uitzondering van Japan, vertegenwoordigde 25 procent van de groepsomzet.

"PPR's resultaten voor 2012 zijn uitstekend, dankzij de buitengewoon sterke prestaties die geleverd werden door alle merken in onze Luxe Divisie. Het aanzienlijke groeipotentieel van onze merken wordt gedreven door hun kracht, de uitmuntende kwaliteit van hun producten en de rigoureuze ontwikkeling van hun distributiekanalen. Dit potentieel werd wederom bewezen in onze Luxe Divisie in 2012 en we willen dezelfde dynamiek bereiken met onze Sport & Lifestyle Divisie," zegt topman Francois-Henri Pinault.
PPR