1,5 miljoen euro geïnvesteerd in CDM
bezig met laden...
Platform voor jonge ontwerpers Carnet de Mode (CDM)
vindt voor 1,5 miljoen euro aan investeerders. Met dit geld hoopt het Franse bedrijf internationale consumenten en ontwerpers te vinden.CDM is opgericht, omdat het voor jonge ontwerpers lastig is om een financiering te vinden voor hun productie. Verder is het voor hen ook moeilijk een e-shop te lanceren. Daarom bestaat de site uit twee delen: het pre-collectie gedeelte en een gedeelte met een online shop. Bij de pre-collectie kunnen ontwerpers geld inzamelen voor hun volgende collectie door te laten zien wat voor kleding ze maken, en hiermee investeerders aantrekken. In de online shop vinden klanten kleding van de jonge ontwerpers. 50 procent van de opbrengst van de verkochte kleding gaat vervolgens naar CDM, en 50 procent is voor de ontwerper zelf. CDM gebruikt dit geld in marketing, klantenservice en betalingen.
De website presenteert nu ongeveer dertig nieuwe designers per maand. CDM heeft momenteel tweehonderd ontwerpers en zesduizend fashion items.