Zara is in beauty gestapt. Deze week lanceerde de Spaanse modeketen zijn eerste collectie cosmeticaproducten. De kleine collectie van lippenstiften, lipgloss en lippotloden werd aangekondigd op de website van het modebedrijf. De collectie is alleen online verkrijgbaar.

De modeketen verkocht al wel parfums, maar had nog geen cosmetica aan zijn productgroepen toegevoegd. De prijzen van de twaalf lippenstiften en acht lipglosses variëren van 7,95 euro tot 19,95 euro. De producten zijn volgens Zara ontwikkeld in Los Angeles en worden geproduceerd in Frankrijk.

De make-upcollectie is volgens verschillende media geïnspireerd op de ‘dramatische looks’ die Vogue beauty-hoofdredacteur Pat McGrath voor de Zara-campagne Zara herfst / winter 2018 creëerde.

Steeds meer fast retailmerken stappen in beauty. H&M, Topshop, & Other Stories, Asos en Zalando gingen Zara al voor. Dit komt waarschijnlijk doordat parfum- en beautysegementen nog steeds een veelbelovende groei laten zien en het lanceren van de producten een jongere doelgroep aantrekt.

Beeld: Zara website

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN