• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Zalando's Connected Retail op succesvolle Europese tournee

Zalando's Connected Retail op succesvolle Europese tournee

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Het Connected Retail Team van Zalando reisde deze zomer vier maanden lang door Europa in een aangepaste nieuwe Multivan van Volkswagen en legde persoonlijk contact met winkeleigenaren en merken over hoe zij hun fysieke ruimte kunnen uitbreiden naar Zalando's platform om groei mogelijk te maken en een nieuw publiek te bereiken.

Ze gingen langs retail partners en modebeurzen, van Denemarken tot Spanje, met pitstops in 10 landen, waaronder Zwitserland, Polen, België, Nederland, Duitsland, Frankrijk en Italië. Het team reisde langs de Eiffeltoren in Parijs, nam een kijkje in de Galleria Vittorio Emanuele II, een van de oudste winkelgalerijen van Italië evenals een belangrijk oriëntatiepunt in Milaan en vierde de eerste Connected Retail verjaardag in Zwitserland met een feest in Zürich. De interactieve ervaring ontmoette potentiële partners, zoals op Premium, Modefabriek en Revolver. De tour bezocht zelfstandige, kleinschalige bedrijven, maar ook grote ketens met producten variërend van kleding en accessoires tot schoenen en luxe sieraden.

Het 40 leden tellende team was 121 dagen onderweg en stak daarbij 9 grenzen over. Tussen 150 kopjes koffie en 8 shuffles voor elke roadtrip playlist presenteerden ze 560 minuten lang de Connected Retail ervaring aan partners en deelnemers van evenementen. Het team greep ook de kans om bijna 24 nieuwe en unieke lokale gerechten uit te proberen, ondanks het gekibbel over de temperatuur van de airconditioning in de auto. Het eindresultaat is talloze contacten, zowel met nieuwe als bestaande partners.

Bij de “Connected Retail Tour ” ging het om die extra stap te zetten, winkeliers te overtuigen van het gemak en de voordelen van Zalando's Connected Retail digitale oplossing voor fysieke winkels en hoe deze tegelijkertijd de weg vrijmaakt voor succes in de toekomst. De nieuwe VW Multivan werd omgetoverd tot een meeslepende mobiele showroom, zodat huidige en potentiële partners aan de hand van een onderhoudend, geanimeerd en interactief concept met eigen ogen konden zien hoe het platform de kloof tussen de fysieke en de digitale wereld van de retail overbrugt.

Connected Retail Tour in België

Connected Retail zette zijn Europese tournee voort in België en bezocht potentiële en bestaande partners in steden als Brussel, Antwerpen, Charleroi, Luik, Knokke, Hasselt en Roeselare.

Voor het team was het een uitgelezen kans om na de pandemie persoonlijk contact te leggen met de partners en de winkels achter de succesverhalen, zoals La Claque in Luik en Halo in Hasselt, van dichtbij te zien.

De Multivan was de perfecte manier om gesprekken aan te knopen met nieuwe prospects. De interactieve opzet visualiseerde namelijk hoe Connected Retail groeikansen voor hun winkel kan scheppen en hoe ze Zalando in hun aanpak als ondernemer kunnen inpassen. Het team had het met de winkeliers ook over hun bezorgdheden in verband met de energiecrisis, de inflatie en de dalende koopkracht. Desalniettemin waren de bezochte winkeliers zeer tevreden over Connected Retail en trots dat ze met Zalando samenwerken.

Connected Retail
Zalando