De controverse die is ontstaan rondom Dolce & Gabbana de afgelopen dagen heeft ervoor gezorgd dat Yoox Net-a-Porter het merk van de online platforms afhaalt. Dit meldt een woordvoerder van de luxe groep tegen WWD.

Dolce & Gabbana kwam deze week negatief in het nieuws na berichten van het merk en een van de oprichters Stefano Gabbana op social media over China. Het begon met een advertentiecampagne ‘DG loves China’ waarin een Chinees model te zien is die met eetstokjes een pizza, pasta en cannoli wil eten. Op de campagne kwam veel kritiek omdat de video als racistisch werd gezien. Vervolgens verschenen berichten via de Instagram account van oprichter Stefano Gabbana over de advertentie waarin hij China en de Chinese bevolking in een negatief daglicht zette. Het Italiaanse merk meldde later dat Stefano gehackt zou zijn en dat de berichten door de hacker geschreven zijn. Het kwaad was echter al geschied en de show die Dolce & Gabbana zou houden in China werd geannuleerd.

Alibaba, JD, Secoo, VIPshop en Netease gingen Yoox Net-a-Porter al voor. Zij haalden producten van het merk al eerder deze week van hun platform. Dolce & Gabbana wordt verwijderd van alle websites; Net-a-Porter, Mr Porter en Yoox, aldus de woordvoerder van de luxe groep tegen WWD.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN