• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Verandering in de winkelstraat: Debutanten en nieuwe concepten van het afgelopen halfjaar

Verandering in de winkelstraat: Debutanten en nieuwe concepten van het afgelopen halfjaar

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail |OVERZICHT

Beeld: JBC

Elisabetta Franchi, Brussel

Italiaans merk Elisabetta Franchi maakte aan het begin van dit jaar het debuut in België met een eigen winkel. Het label is neergestreken in Brussel. De stad is belangrijk in de strategie van het merk omdat Brussel de hoofdstad van de Europese Unie is, zo was destijds in het persbericht te lezen.

Atelier Content, Gent

Belgische schoendesigner Nele Content heeft met Atelier Content haar eerste flagship store ooit geopend. “In deze onzekere tijden wil Atelier Content vooral blijdschap brengen door hun fans te verwennen met een mooie plek waar de collectie kan gepast, gevoeld en beleefd worden,” aldus het persbericht.

Sidestep, Antwerpen

Sidestep, het broertje van Foot Locker, maakt de fysieke stap naar België. Het merk opent een winkel op De Meir in Antwerpen. Het is het derde land waarin Sidestep fysieke winkels opent, de retailer is al aanwezig in Duitsland en Nederland.

Verso, Knokke

Verso gaat voor een uniek concept waar elegantie en stoerheid elkaar ontmoeten in Knokke, aldus de herenboetiek. Er is gebruik gemaakt van neutrale kleuren zodat de kleding nog meer op de voorgrond treedt. Een stoere touch is gegeven door het gebruik van innox metaal, chroom en glas.

Verso
Verso
Verso
Verso
Verso
Verso
Verso

JBC, Leuven

Het nieuwe winkelconcept van JBC is niet alleen voor de mooi, het bedrijf wil met de pilotwinkel families op een leuke manier bijleren over duurzamere mode. Het Belgische bedrijf neemt een actieve educatieve rol op zich. Het winkelinterieur bevat een hoop gerecyclede materialen zoals afval uit andere JBC-filialen. Daarnaast zijn er diverse tools om kinderen bij te brengen hoe recycleren en kleding sorteren werkt. Digitale passpiegels zullen in de toekomst automatisch extra informatie geven over een item of een animatie laten zien.

Beeld: JBC

Retail
Winkelstraat