• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • The Sting Companies lanceert nieuwe retailformule De Koopman in Nederland

The Sting Companies lanceert nieuwe retailformule De Koopman in Nederland

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Een nieuwe retailformule lanceren ten tijde van een crisis. The Sting Companies, moederbedrijf van The Sting, Costes en Distrikt Nørrebro, doet het. Het Nederlandse bedrijf rolt de komende maande de Koopman uit, startend in Rotterdam. “Een Lafayette-uitstraling met een prijsniveau van Primark,” aldus ruud Tilroe, inkoop directeur van de formule en directielid bij The Sting Companies.

 

Tilroe benadrukt dat de nieuwe formule geen outlet van The Sting wordt. Het prijsniveau is weliswaar lager, maar het concept draait om nieuwe collecties tegen lage prijzen. In eerste instantie zal de voorraad, welke is opgestapeld bij The Sting Companies verkocht worden bij De Koopman, dat geeft hij wel toe. Door de coronacrisis is de voorraad bij het bedrijf gegroeid. The Sting Companies wilde namelijk geen orders cancelen en heeft met leveranciers afspraken gemaakt over betalingen en het hier en daar doorschuiven van collecties naar het volgende voorjaarsseizoen. Als na drie maanden de tijdelijke voorraad is weggewerkt, is de formule van De Koopman pas echt goed te zien. “Dat wordt een heel groot verschil. Dag en nacht,” aldus Tilroe. De Koopman moet dan gevuld zijn met eigen merken, allemaal met een eigen gezicht en een laag prijsniveau. Het gaat om tien herenlabels en elf dameslabels, allemaal private labels van het moederbedrijf, aangevuld met een volledig pakket accessoires. Tilroe vertelt dat kwalitatief mooie collecties worden gemaakt van reguliere reststoffen, tegen veel lagere marges, zodat de prijs laag kan blijven.

Het prijsbeleid ligt ver onder de prijzen van Costes, Cotton Club, The Sting en Distrikt Nørrebro. “We willen het hele segment bedienen - alle leeftijdscategorieën,” zo vertelt Tilroe. Denk aan de eigen merken van The Sting Companies: Sutherland voor dames en heren, Stangata, Company Cotton Club, Mills Brothers, Capsize denim voor dames en heren, Rockerbox, Ashes to Dust, Non Grada, Stage 55, Bella Ragazza, Cane & Cane, Miss America, Pretty Wild Thing, Amy & Ivy, April Evil, Pelagiza en Red Rouge met de aanvulling van Distrikt Nørrebro voor dames en heren. “Er gaat geen overlap zijn tussen de merken, we gaan het heel strak segmenteren,” vertelt Tilroe. “Dit waren voorheen wel labels die bij The Sting-winkels lagen, maar dat zijn nu merken die we allemaal op de plank hadden liggen en die gaan we nieuw leven inblazen.”

De Koopman heeft al getekend voor vijf panden in Nederland en voor nog eens vier wordt onderhandeld. De eerste vijf moeten binnen de komende vier maanden openen.

Binnenkijken bij de nieuwe retailformule van The Sting Companies

Beeld: Aygin Kolaei voor FashionUnited

De Koopman
The Sting Companies