• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • The Kooples wil groeien in Benelux

The Kooples wil groeien in Benelux

Door Yasmine Esser

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Het Franse merk The Kooples heeft een agentschap in de arm genomen in de Benelux. Het bedrijf wil na tweehonderd monobrandwinkels in Frankrijk en vijf filialen in de Benelux, focussen op groothandel.

Het bedrijf koos voor de Antwerpse agentuur Newlook-Fashiondeal. Het bedrijf vertegenwoordigt momenteel merken als Vanessa Bruno, MSGM, Maison Margiela en Iro. Wat de ambities van het agentschap met The Kooples precies zijn, is niet bekend gemaakt.

Het merk werd in 2008 opgericht door Alexandre, Laurent en Raphaël Elicha, de drie zonen van Tony Elicha, oprichter van Comptoir des Cotonniers. The Kooples heeft een sterk concept: het merk biedt tailored fashion voor dames en heren. In de marketingcampagnes spelen aantrekkelijk stelletjes - bekend en minder bekend - de hoofdrol. In het aanbod is vooral veel strak gesneden jasjes, broeken en bloesjes. Sinds vier jaar is er een sportieve lijn met meer casual items.

Kooples
newlook-fashiondeal
The Kooples