• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Suitsupply in zee met Bloomingdale’s

Suitsupply in zee met Bloomingdale’s

Door Yasmine Esser

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Suitsupply gaat Bloomingdale's helpen de 'millennial guy' te bereiken. De pakkenspecialist zal deze lente shop-in-shops openen in de flagshipstore van het warenhuis in Manhattan, New York en in de vestiging in Los Angeles.

David Fisher, executive vice president en general merchandise manager mannenmode, zegt tegen WWD.com blij te zijn dat Suitsupply shop-in-shops van 1300 vierkante meter gaat huren. De samenwerking kan Bloomingdale's helpen om een bepaalde consument te bereiken: mannen die niet zo veel weten over pakken, maar er wel goed uit willen zien. Mits de pakken een mooi prijsje hebben. De Suitsupply-pakken worden in de Verenigde Staten verkocht voor prijzen tussen de 400 en 1000 dollar.

Volgens Fokke de Jong, oprichter en CEO van Suitsupply, was het bedrijf niet op zoek naar locaties voor nieuwe shop-in-shops. Vorig jaar opende het mannenlabel de allereerste shop-in-shop van het merk in Dallas, in het luxe warenhuis Stanley Korshak, met labels als Brunello Cucinelli en Ermenegildo Zegna. Die concession store is met 100 vierkante meter echter een stuk kleiner dan de shop-in-shops die het merk in Bloomingdale's gaat openen.

"We denken dat Bloomingdale's de juiste partner is, omdat we dezelfde dynamiek hebben," zegt De Jong tegen WWD.com. "We denken dat shop-in-shops in sommige markten waarde kan toevoegen aan onze distributie," vervolgt hij.

Suitsupply groeit in de Verenigde Staten

Het plan van Suitsupply is om slechts twee shop-in-shops te openen bij vestigingen van Bloomingdale's, maar Fisher heeft grotere verwachtingen. Hij laat aan WWD.com weten te rekenen op een verdere uitrol.

Het Nederlandse pakkenmerk zette in 2011 de stap naar de Verenigde Staten. Inmiddels heeft het bedrijf er elf winkels en één shop-in-shop. Voor de komende tijd staan er winkelopeningen gepland in Miami, San Francisco, Los Angelos en Greenwich. In Dallas moet deze lente een flagshipstore van Suitsupply openen.

De spraakmakende campagnes van Suitsupply

Suitsupply werd opgericht in 1999 door Fokke de Jong. Het succes is gebaseerd op een concept van value for money en snelheid van de operatie: de Italiaanse confectiepakken zijn op klassieke wijze gemaakt en worden vermaakt terwijl de klant erop wacht.

De opvallende reclames van de pakkenspecialist hebben ook gezorgd voor een grote naamsbekendheid. In het verleden werden de seksueel getinte campagnes van Suitsupply zelfs verboden in Londen. In Nederland kreeg de Reclame Code Commissie in 2011 114 klachten over Suitsupply-campagnes.

Vorige maand raakte het bedrijf opnieuw in opspraak. Suitsupply had een reclameposter gemaakt met verschillende mannen onder water, met steeds dezelfde topless dame. Consumenten besloten de ontblote borsten, die onder andere te zien waren in bushokjes, af te plakken met tape.

Bloomingdale's
SuitSupply