• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Schoenenplatform Sarenza biedt nu ook kleding aan

Schoenenplatform Sarenza biedt nu ook kleding aan

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Sarenza breidt het aanbod uit. Het schoenenplatform biedt vanaf vandaag ook kleding aan, zo meldt het in een persbericht. “Sarenza is nog steeds very serious about shoes, maar breidt dit seizoen het assortiment uit met 60 nieuwe kledingmerken,” aldus het persbericht.

Sarenza biedt kleding aan voor vrouwen, heren en kinderen. Onder andere Nike, Fila, Adidas, Converse, IKKS en Free People zijn op het platform te koop. “In 2019 deinst de ambitie van Sarenza voor niets terug.”

Tijdens een interview met FashionUnited in 2017, meldde Sarenza nog zich volledig te willen focussen op schoenen. "Ik wil dat mensen altijd aan Sarenza denken als ze schoenen willen kopen. We doen geen mode, dat is de keuze die we hebben gemaakt," aldus CEO Stéphane Treppoz, destijds. Sindsdiens is Sarenza overgenomen door het moederbedrijf van Monoprix.

Sarenza, opgericht in 2005, is actief in 29 landen en heeft meer dan 650 schoenenmerken op het platform. In 2018 realiseerde het een omzet van 250 miljoen euro. Ook heeft het twee eigen schoenenmerken; Made by Sarenza sinds 2014 en Mr Sarenza sinds 2016.

Beeld: Sarenza

Sarenza