Schoenenwinkelketen Torfs gaat al zijn winkels ombouwen naar een nieuw concept, dit schrijft Kanaal Z. Naast schoenen biedt het Belgische retailbedrijf nu ook kleding en lifestyleproducten aan. 14 van de 77 winkels zijn al omgebouwd.

Eind dit jaar wil de winkelketen 23 winkels hebben verbouwd. Een transformatie kost gemiddeld 650.000 euro per winkel. Wouter Torfs, CEO van de winkelketen, verklaart tegenover Kanaal Z dat men daarom ‘gerust mag spreken van een extreme make-over’. De winkel wordt compleet anders ingericht, de consument komt in de nieuwe winkel binnen op wat de CEO omschrijft als een marktplein en er is een koffiehoek en een kinderspeelplaats ingericht voor tussentijdse ontspanning.

Het vernieuwde concept lijkt aan te slaan: “We mikten op vijftien procent groei. We merken dat we in alle winkels die vijftien procent halen en zelfs beter doen dan vijftien procent. Er zijn uitschieters bij van twintig tot vijfentwintig procent. Dat is een sterke prestatie als je weet hoe e-commerce oprukt.”

Naast de nieuwe Torfs in Deinze is (een vernieuwde) The Athlete’s Food gevestigd, een franchiseonderneming van Torfs. Een strategische zet verklaart Kanaal Z, het bedrijf doet dit om schoenen van Adidas en Nike te kunnen blijven aanbieden. “Nike heeft aangegeven dat zij op de termijn niet meer geïnteresseerd zijn om samen te werken met klassieke, wat zij noemen saaie, winkels. Door deze stap te zetten, veranderen wij onze samenwerking structureel met Nike,” aldus de CEO tegenover Kanaal Z.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN