Sandro lanceert AI-tool waarmee klanten hun 'ideale maat' kunnen vinden
bezig met laden...
Het Franse merk Sandro, eigendom van de SMCP-groep, vertrouwt op kunstmatige intelligentie om zijn klanten te helpen bij het kiezen van hun ideale maat.
Op Linkedin maakt Sandro de samenwerking bekend met Fringuant, een tool gebaseerd op bodyscantechnologie waarmee je 'de juiste kledingmaat' kunt vinden. De tool mogelijk gemaakt door kunstmatige intelligentie, stelt online shoppers in staat hun maat te bepalen op basis van informatie zoals lengte, gewicht en een ingestuurde foto van het gezicht.
Op zijn website belooft Sandro zijn klanten om hun “ideale maat te ontdekken aan de hand van een simpele foto”. In minder dan twee minuten worden gebruikers uitgenodigd om hun lengte en gewicht in te voeren en een selfie te maken omdat “een gezicht veel over [ons] zegt”. Op basis van de meegedeelde informatie analyseert de tool binnen enkele seconden het profiel van de consument om 'de ideale maat' aan te bieden.
Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited FR. Vertaling door Susan Zijp.