Artikelen door Aéris Fontaine
Lacoste opent regionaal hoofdkantoor in Hongkong
Sportkledingmerk Lacoste heeft de opening van zijn regionale hoofdkantoor in Hongkong aangekondigd. Daarmee weerspiegelt het merk zijn wens om uit te breiden in de regio. Samenvatting • Lacoste opent regionaal hoofdkantoor in Hongkong. • Uitbreiding in Azië is de drijfveer achter de opening. • Nieuwe locatie moet activiteiten in de regio...
Businessbezig met laden...
Hoe zet je een stage om in een baanaanbod?
Hoe zet je een stage in de mode om in een baan, op korte of lange termijn? In een industrie die bekend staat als bijzonder competitief en verzadigd, is het bemachtigen van een contract vaak een lastige opgave. Toch slagen sommige studenten erin om een plaats te veroveren, zoals Yanrong Chen, marketing projectmanager Azië bij het Franse prêt-à...
Mensen|Interview bezig met laden...
Hoe Frans schoenenmerk Carel Parijse stijl internationaal verspreid
"Laat Parijs aan je voeten liggen" is de belofte van het Franse schoenenmerk Carel. Gespot aan de voeten van Kelly Rutherford (Gossip Girl), Lady Gaga en Jisoo (van Black Pink), maakt het merk furore onder beroemdheden. Het succes is te danken aan de "Parijse chic" die ook buiten de landsgrenzen aanslaat. Voor FashionUnited blikt CEO Frédérique...
Business|Interview bezig met laden...
Welke mogelijkheden biedt het AZ Academy programma voor opkomend modetalent?
Na de aankondiging in mei dat het luxemerk AZ Factory zichzelf zou omvormen tot een programma voor jong talent, weet FashionUnited nu meer over het nieuwe project. Ten eerste de naam: AZ Factory Academy: Business for designers, en zal worden geleid door Richemont Group. Het AZ Academy: Business for designer programma is gebaseerd op...
Fashion bezig met laden...
Rails: Hoe staat het merk er 15 jaar na de oprichting voor?
Het kleding- en accessoiremerk Rails, dat “Amerikaans comfort met Europese verfijning” combineert, viert zijn 15e verjaardag. Oprichter Jeff Abrams vertelt FashionUnited over de evolutie van het aanbod, de ontwikkeling van zijn retailnetwerk en zijn ambities voor meer duurzame mode. Waarom besloot je aan het begin van het merk met een hoed te...
Business|Interview bezig met laden...
Sandro rolt tweedehands platform uit in België
“Sandro SecondHand betreedt nieuwe gebieden”, kondigt het modemerk van SMCP Group aan. Na Frankrijk, de Verenigde Staten, Nederland, Spanje en Duitsland is de dienst nu beschikbaar in België, Luxemburg, Portugal en Oostenrijk. Sandro zet een nieuwe fase voort in de uitbreiding van zijn tweedehandsaanbod. In 2021 onthult het merk zijn...
Businessbezig met laden...
Sandro lanceert AI-tool waarmee klanten hun 'ideale maat' kunnen vinden
Het Franse merk Sandro, eigendom van de SMCP-groep, vertrouwt op kunstmatige intelligentie om zijn klanten te helpen bij het kiezen van hun ideale maat. Op Linkedin maakt Sandro de samenwerking bekend met Fringuant, een tool gebaseerd op bodyscantechnologie waarmee je 'de juiste kledingmaat' kunt vinden. De tool mogelijk gemaakt door kunstmatige...
Retailbezig met laden...
Frans merk Ysé stapt voor het eerst over de grens naar België
Frans modemerk Ysé heeft de aanwezigheid in Frankrijk al recent versterkt met nieuwe winkels in Parijs, Vincennes en Lille en nu heeft het lingeriemerk haar zinnen gezet op België. Het merk heeft namelijk de eerste internationale winkel geopend in het land, zo blijkt op de Instagram-pagina van het merk Ysé is aangekomen in Brussel en is...
Retailbezig met laden...
De baan van… een archiefmanager bij een bekend modehuis
Parijs - De modearchieven zijn vaak een weinig bekende afdeling die door studenten over het hoofd wordt gezien ten gunste van creatievere sectoren, maar ze worden tot leven gebracht door gepassioneerde professionals. Als documentalisten of archivarissen dragen ze bij aan de reputatie van luxe modehuizen en werken ze samen met culturele...
Mensenbezig met laden...
Pitti Bimbo: 5 kinderkledingmerken om in de gaten te houden
De 97e editie van Pitti Immagine Bimbo, de Italiaanse prêt-à-porter-, accessoire- en lifestylebeurs speciaal voor kinderen, wordt van 21 tot en met 23 juni gehouden in het Fortezza da Basso in Florence. Ter gelegenheid van dit evenement heeft FashionUnited vijf kindermodemerken geselecteerd om in de gaten te houden. Esther Image : Esther,...
Fashion bezig met laden...