Fashionchick-oprichters Aart Wallet, Arno Mulder en Gerco de Jong (nu Comparison Services) hebben kenbaar gemaakt samen met aandeelhouders Denise Swaagman en Jaap de Jong, het platform Jurkjes.nl en de internationale varianten te hebben gekocht. Sinds de verkoop van Fashionchick aan Sanoma in 2013 is dit weer de eerste stap van het bedrijf richting de online modeverkoop.

Jurkjes.nl is een platform met een aanbod van meer dan 50.000 jurken en trekt jaarlijks meer dan een miljoen bezoekers. Het platform werkt samen met zo’n vijfitg partners, waaronder Zalando, de Bijenkorf en Topvintage. Aart Wallet laat in een officieel persbericht over de koop weten: “Jurkjes.nl is een ideale start voor ons om binnen fashion te groeien. Met een gerichte focus op jurken kiezen we één van de meest populaire productgroepen binnen fashion en kunnen we daar het verschil maken.”

Comparison Services en de aandeelhouders kopen de site van FashCom die jurkjes.nl in 2008 begon. Per 1 november 2017 is jurkjes.nl overgenomen. Co-founder van FashCom Stuijn Kruijssen laat in hetzelfde persbericht weten: “Jurkjes.nl heeft een stevige groei laten zien afgelopen jaren, echter past de verkoop in onze strategie om te focussen op de groei van onze eigen shops.” FashCom is eigenaar van vijf webshops waaronder boxers.nl, sokken.nl en zwembroeken.nl.

De nieuwe eigenaren zullen begin 2018 de site overzetten op een nieuw platform en verder ontwikkelen met nieuwe features, met als ambitie een wereldwijde speller in de verkoop van jurken te worden. De overname sluit aan op de portfoliostrategie van Comparison Services; sinds begin 2017 is het bedrijf ook eigenaar van biano.nl, een vergelijkbaar concept in het woon- en interieursegment.

Bij de aankoop zijn ook het Vlaamse Kleedjes.be, het Duitse Diekleider.de, het Franse Robefemme.fr en het Engelse Mydress.co.uk overgenomen.

Financiële details over de deal zijn niet bekendgemaakt.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN