Ook Peek & Cloppenburg stelt online outfits samen

Curated shopping wint terrein. Na online shoppingplatformen als Outfittery, the Cloakroom, Suitcase en House of Einstein en grotere spelers als Zalando, is nu ook Peek & Cloppenburg overstag. Het warenhuis start met het project in Duitsland, onder de naam Stilbox.

Het werkt als volgt: Duitse mannen kunnen online, via de webwinkel van het bedrijf, een vragenlijst invullen. Peek & Cloppenburg wil zowel weten wat de maten van de mannen zijn als hoe oud de mannen zich voelen. Ook moeten consumenten invullen of ze op zoek zijn naar zakelijke of casual kleding en welke merken favoriet zijn. Vervolgens krijgen de mannen de Stilbox toegestuurd, met voor hen geselecteerde items. Ze hebben zestig dagen de tijd om alles wat ze niet leuk vinden of niet mooi vinden staan, te retourneren.

Ook Peek & Cloppenburg stelt online outfits samen

Peek & Cloppenburg lanceert Stilbox

Net als de meeste andere diensten die consumenten zonder kooplust of gevoel voor stijl helpen, richt Peek & Cloppenburg zich voorlopig alleen op mannen. Zalando maakte in december juist bekend zowel mannen als vrouwen online te adviseren. "Dit is voor een groot deel van onze 14 miljoen klanten in Europa een interessante service," zei een woordvoerder van Zalando toen tegen FashionUnited.

Modomoto, een Duits curated shopping platform voor mannen, maakt zich geen zorgen over de toegenomen concurrentie. "Het feit dat nu zelfs grote spelers als Peek & Cloppenburg starten met curated shopping, laat zien dat onze aanpak succesvol is gebleken. Er komt nu meer aandacht voor het concept en ik denk dat iedereen in de industrie daarbij gebaat is," zegt Andreas Fischer van Modomoto tegen Textilwirtschaft. "Het koopgedrag van consumenten verandert."

Curated shopping steeds populairder

Online shoppingplatformen waarbij stylisten outfits samenstellen voor mannen doen het goed. Zo kreeg het Belgische Suitcase in februari een kapitaalinjectie van een half miljoen euro. Het Duitse Outfittery haalde vorige maand een investering van 20 miljoen dollar (17,8 miljoen euro) binnen. En The Cloakroom, een Nederlands bedrijf, kon vorig jaar dankzij een investering van 1,2 miljoen euro uitbreiden naar Denemarken.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN