(advertentie)
(advertentie)

E-commerce wordt steeds belangrijker in België. Afgelopen jaar werd 593 miljoen euro aan kleding gekocht via het internet. Dit houdt een groei van 13 procent in, blijkt uit cijfers van de BeCommerce Market Monitor.

Ook op het gebied van schoenen is een groei te zien. Bij het segment ‘schoenen & personal lifestyle’ was een groei van 17 procent te noteren. De precieze aantallen voor alleen schoenen is niet bekend.

Naast de groei in kleding- en schoenverkoop zien meerdere segmenten een stijging. “Er werd nog nooit zoveel online gespendeerd als in 2016”, aldus BeCommerce. Het afgelopen jaar nam de verkoop toe met 10 procent dat zorgt voor een totaal van bijna 9,1 miljard euro aan online uitgaven. Daarnaast verschuift ook het aandeel van online over het totaal van de uitgaven. Dit percentage is van 14 naar 16 procent gestegen.

Het vaakst worden deze uitgaven gedaan via een laptop (55 procent), gevolgd door een desktop (30 procent), tablet (9 procent) en een smartphone (4 procent).