Omoda gebruikt Gen AI voor lancering stylist en gepersonaliseerde outfitaanbevelingen
bezig met laden...
Omoda omarmt het gebruik van generative AI. Het bedrijf introduceert namelijk de Omoda Stylist en de ‘Discover the look’ die beiden werken op basis van Google Cloud’s Gen AI, zo is te lezen in een persbericht.
Beide lanceringen moeten het voor klanten makkelijker maken om mode te ontdekken, maar het ook inspirerender maken omdat diverse stylingopties gevisualiseerd worden. De twee opties komen tot stand door Google Cloud’s Vertex AI-platform, Gemini-modellen, BigQuery, multimodale embeddings, Vector Search, Looker Studio.
"Met deze samenwerking zetten we een grote stap richting onze visie om de warmte en personalisatie van boetiekwinkelen naar de online wereld te brengen," aldus Ewoud Frielink, CTO van Omoda. "De generatieve AI-tools van Google Cloud helpen ons om niet alleen transacties te doen, maar onze klanten te inspireren en om van online winkelen een boeiende en gepersonaliseerde ervaring te maken. Tegen het einde van 2025 verwachten we dat 90 procent van de productcontent - zoals beschrijvingen en aanbevelingen - door AI wordt gegenereerd.”
Klanten die gebruik maken van de ‘Discover the look’, converteren 2,5 keer vaker dan klanten die het niet gebruiken, zo meldt Omoda. Bij converteren wordt in dit geval bedoeld dat klanten overgaan tot aankoop.
Omoda laat ook weten dat het vervolgstappen in het vizier heeft zoals outfit visualisatie met avatars en integratie van de eigen garderobe in het systeem zodat klanten bijpassende items kunnen kopen.