Na een testfase is het tijd voor een grootschalige uitrol, zo meldt GS1 op de eigen website over de GS1 Fashion Base. De mode datapool maakt het mogelijk om accurate productdata te delen tussen leveranciers en (online) retailers.

De behoefte aan accurate en volledige productinformatie (zoals artikelcodes, productnamen, kleur, commerciële teksten en foto’s) is volgens GS1 groot dankzij omnichannel businesses, de steeds veeleisendere consument op het gebied van informatie en het vaker kunne bevoorraden van winkels. Onder andere Bestseller, Dobotex, Euretco, Just Brands, Microfashion, PVH, Suitable, Van Tilburg Mode en Sport, Van Winkel Fashion en Wehkamp hebben meegedaan met de testfase ‘en zijn overtuigd dat ook andere partijen in Nederland zich in 2019 bij de GS1 datapool zullen aansluiten’.

“We zijn ervan overtuigd dat snelle actie nodig is om honderden bedrijven uit de modesector in 2019 aan te sluiten bij de datapool van GS1,” aldus Edwin Belt, Specialist Mode van INretail. “Er moeten flinke stappen worden gezet om als sector toekomstbestendig te kunnen blijven opereren.”

Een internationale uitrol van de GS1 Fashion Base is op handen, zo blijkt uit het bericht. “GS1 ziet dat de modesector gebaat is bij een internationale uitrol. Bedrijven moeten via de GS1 Fashion Base toegang krijgen tot Europa en de rest van de wereld. Daarom kunnen internationale bedrijven zich aansluiten bij GS1 Nederland, maar is er ook contact met de andere GS1 landen in Europa om de datapool voor hen beschikbaar te maken. Bedrijven die deel willen nemen aan de datapool kunnen contact opnemen met GS1.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN