• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Miinto koppelt vanaf nu modemerken aan fysieke winkel en omgekeerd

Miinto koppelt vanaf nu modemerken aan fysieke winkel en omgekeerd

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more

Modeplatform Miinto is in Noord-Europa een partnerprogramma gestart met 200 merken en meer dan 3.000 kledingwinkels. Op die manier kunnen (fysieke) winkels hun bestaande voorraden beter en efficienter verkopen, aldus Miinto. Onder andere Rehab, Summum en Sandwich hebben zich bij het modeplatform aangesloten.

Het e-commercebedrijf actief in Denemarken, Zweden, Noorwegen, Nederland en België zegt met het partnerprogramma winkels op een nog eenvoudigere manier aan een extra verkoopkanaal te helpen. De winkel wordt door het modemerk (aangesloten bij Miinto) voorzien van foto’s, beschrijvingen en een barcode en door Miinto gekoppeld aan een kassasysteem. Het werken met POS-systemen en het stroomlijnen van de voorraden van wederverkopers is in het voordeel van zowel het modemerk als de winkel, zegt Miinto. Voor de consument betekent dit dat het dezelfde dag nog het kledingstuk in huis heeft.

Volgens het modeplatform voelen veel merken zich door de enorm concurrerende markt verplicht om bij grote online bedrijven grotere orders te laten plaatsen. Dit gaat ten koste van de totale stijging van hun wholesale omzet. Het betekent ook dat de verkoop van offline naar online wordt verplaatst en daardoor ontstaat er een slechtere marge op de gehele verkoop. Steeds meer merken willen daarom fysieke kledingwinkels helpen om hun klanten te behouden. Door zich aan te sluiten bij Miinto verkopen zij hun artikelen niet alleen aan de kleinere retailers maar helpen zij hen ook met de verkoop ervan.

Lees ook: Deens modeplatform Miinto nu ook voor de Belgische markt

Beeld: Miinto

Miinto