• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Local Market bij JBC een succes, krijgt einde van het jaar een vervolg

Local Market bij JBC een succes, krijgt einde van het jaar een vervolg

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

De ‘local market’ in alle JBC winkels is afgelopen augustus een succes geweest, zo vertelt Ann Claes, Chief Buying Officer bij JBC telefonisch aan FashionUnited. Het concept bood een plek aan acht op-en-top Belgische merken in het thema ‘terug-naar-school’. De local market was zo’n succes dat JBC nu van plan is het concept meerdere malen per jaar terug te laten keren.

Claes vertelt dat bij JBC het idee al langer bestond om lokale merken door middel van een pop-up concept in de winkel te betrekken. Dat concept lag er in maart al, maar door de lockdown kwam dat niet volledig tot zijn recht. Omdat de ‘terug-naar-school’ periode een belangrijke tijd is voor de klanten van JBC besloot het bedrijf andere merken te zoeken die hier goed bij aansloten, maar ook voldeden aan de voorwaarden van 'lokaal’ en duurzaam’.

“De reactie in de winkels was echt heel goed. Het gaf een leuke dynamiek en mensen vinden het leuk iets nieuws te ontdekken.” De local market zal aan het einde van het jaar dan ook weer terugkeren, dit keer in het thema van de feestdagen. “We focussen echt op momenten dat klanten op zoek gaan naar extra artikelen - naar snuisterijen,” aldus Claes.

Het moederbedrijf van JBC, Claes Retail Group, nam recentelijk drie merken over: Fred & Ginger, CKS en Baker Bridge. Gevraagd naar de implementatie van de merken binnen JBC antwoordt Claes dat de merken niet in de ‘local market’ zullen verschijnen maar gewoon in het normale assortiment van de keten. Verdere uitspraken over de implementatie van de drie merken kan Claes op dit moment nog niet doen.

JBC
local market