Liu Jo S.p.A richt pijlen op Aziatische markt

Liu Jo S.p.A. zet zijn wereldwijde expansie voort. Na zijn aanwezigheid op het Europese continent te hebben versterkt, heeft het Italiaanse modebedrijf zijn focus gelegd op het veroveren van de Aziatische markt en dan met name de Chinese. De eerste stap is gezet. Het bedrijf opende een boetiek in Plaza 66, het vernieuwde winkelcentrum in Shanghai. Dat maakt Liu Jo kenbaar middels een persbericht.

“De nieuwe winkel Shanghai is een belangrijke stap in de ontwikkeling van Liu Jo wereldwijd en in de consolidatie van het merk op internationale markten. China speelt hier een prominente rol in. We zijn weer terug op deze markt met concrete investeringen en een uitgekiende positionering. De winkelopening in Shanghai, op die specifieke locatie, representeert het nieuwe hoofdstuk voor Liu Jo,” aldus Marco Marchi, president van Liu Jo S.p.A.

De boetiek, die afgelopen 5 mei open ging, telt een verkoopoppervlakte van ongeveer 130 vierkante meter, verdeeld over één verdieping. De winkel is omlijst door twee ramen en een lichtbox waardoor de consument al van buiten een beeld krijgt van ‘de wereld van Liu Jo’, zoals het modemerk het in het persbericht omschrijft. In de winkel komt volgens het bedrijf de vernieuwe retailconcept goed tot zijn recht. Naar eigen zeggen zijn designelementen, die doen denken aan de vroege jaren negentig, zijn aan het interieur toegevoegd, waardoor de consument zich in een Italiaanse woonkamer van rond de eeuwwisseling waant.

In de winkel zijn de black, white, blue en gold labels en de accessoire- en de schoenencollectie van Liu Jo te koop.

Beeld: Liu Jo