• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Kindermode wonderland: Hoe merken een magische plek in de retail creëren

Kindermode wonderland: Hoe merken een magische plek in de retail creëren

Door Guest Contributor

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail |OPINIE

De Mini Bala-winkel belichaamt op prachtige wijze het concept van ouder-kind-gezelschap, creativiteit en een gastvrije geest van delen in de ruimte. Credits: Picture courtesy of Wen Studio.

Voor mij verkopen de succesvolste kinderkledingmerken niet alleen kleding, maar creëren ze ook een toevluchtsoord dat verder gaat dan de 'mondaine' detailhandel.

Door fysieke omgevingen te ontwerpen die interactie met het publiek stimuleren via tactiele, educatieve en gedurfde installaties, kunnen merken echt een unieke en persoonlijke band opbouwen met een consument (zowel jong als jong van geest).

GESCHREVEN DOOR

Tim Nash: Chief Thinker bij iiiF, Curator van Shop Drop Daily, een platform met innovatieve winkelconcepten, visual merchandising, pop-ups, etalages en merkwinkelomgevingen uit de hele wereld.

Gucci Kid’s Concept Store Marina Bay Sands. Credits: Picture courtesy of Gucci.

Gucci's Kid's Concept Store in Marina Bay Sands laat de fascinerende allure zien van de detailhandel in kinderkleding, waarbij het publiek wordt aangetrokken door gedurfde visuele installaties die luxe naadloos laten samensmelten met speelse creativiteit.

De beste omgevingen brengen gezinnen in het hart van het verhaal, zorgen voor een sterk verhaal in de echte wereld en bieden een stimulans die een traditionele ervaring overstijgt.

Bij de detailhandel in kinderkleding draait alles om speelsheid en het is deze unieke allure waar Nike en Puma hun voordeel mee doen. Met hun gedurfde visuele campagnes trekken ze de aandacht van kleine ogen en nemen ze hen volledig mee in het winkelproces en het verhaal.

Puma Kids Fruit Beach Festival Pop-Up, Le Méridien Hotel Hainan Shimei Bay. Credits: Picture courtesy of Puma.
Nike Play Store Concept Niketown in Londen. Credits: Picture courtesy of Dorothy Hong Photography.

Puma en Nike trekken de aandacht met kinderlijke visuele concepten vol speelse elementen, die consumenten uitnodigen in een wereld van plezier en escapisme.

Maar daar houdt het niet op. Ruimtes moeten een wereld van verbeelding bieden die aanzet tot speelse verkenning, waarbij bezoekers worden ondergedompeld in betoverende installaties die niet alleen de aandacht van hun publiek trekken, maar van het alledaagse een avontuur maken.

Dior laat perfect zien hoe gedurfde en levendige installaties fysieke ruimtes kunnen veranderen in visuele wonderlanden die spelen met schaal, kleur en creativiteit, waardoor een transactionele handeling verandert in een visueel opwindende activiteit.

Baby Dior Boutique Miami. Credits: Picture courtesy of Dior.
Baby Dior Boutique Soho NYC. Credits: Picture courtesy of Dior.

Baby Dior transformeert fysieke ruimtes in betoverende visuele ‘wonder’landschappen, waarbij schaal, kleur en creativiteit naadloos in elkaar overvloeien om de magie van de kinderwinkel te herdefiniëren.

Het gaat echter niet alleen om de kinderen. Merken moeten inzien dat het de rol van de winkel is om een gevoel van saamhorigheid te creëren dat jong en oud op allerlei niveaus betrekt. Het gaat erom interactieve elementen te gebruiken die alle leeftijden aanspreken om een inclusieve en 'stressvrije' bestemming te creëren die universeel aantrekkelijk is.

De afgelopen tien jaar heeft de categorie kinderkleding een ongelooflijke ontwikkeling doorgemaakt en om dit te weerspiegelen creëren merken nu aantrekkelijke, leerzame en meeslepende omgevingen die relevant zijn voor de unieke doelgroep.

Yinka Ilori Laundrette of Dreams Pop-Up. Credits: Picture courtesy of Lego.

Yinka Ilori's Laundrette of Dreams pop-up biedt de ultieme bestemming voor merkenthousiastelingen van alle leeftijden om zich te engageren, te verkennen en collectief deel te nemen aan een grillige en meeslepende ervaring.

Het gaat niet langer alleen om het verkopen van producten. Door de zintuigen aan te spreken, educatie te bevorderen en ruimtes te creëren die boeien, bouwen merken aan blijvende banden die nog jaren zullen bloeien (en als co-ouder vader van twee meisjes weet ik het zeker!).

De fysieke ruimte is meer geworden dan alleen een winkelbestemming. Het is nu een levendige hub waar gezinnen samenkomen, herinneringen creëren, geïnspireerd raken en tactiliteit verkennen.

Het is de perfecte plek om magie te brengen voor een heel nieuw publiek.

Barbie in de Selfridges Corner Shop. Credits: Pictures courtesy of Selfridges.
Barbie in de Selfridges Corner Shop. Credits: Pictures courtesy of Selfridges.

Een overvloed aan Barbie pop-up's prikkelde de verbeelding door installaties van de meeslepende wereld van de iconische pop.

Nu is het tijd om het traditionele te overstijgen en van de detailhandel een werkelijk betoverende ervaring te maken.

Beleving
Kindermode