• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Kijken: Zalando’s eerste fysieke winkel met beautysegment in Berlijn

Kijken: Zalando’s eerste fysieke winkel met beautysegment in Berlijn

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

E-tailer Zalando opende op zaterdag 28 juli, een paar maanden na de online lancering van het nieuwe beautysegment, de deuren van de eerste ‘Zalando Beauty Station’ in Berlijn. Dit heeft het Duitse bedrijf middels een persbericht bekendgemaakt.

Het pand is gelegen in de populaire Berlijnse buurt Mitte en telt een winkeloppervlak van 160 vierkante meter. In de winkel worden cosmeticaproducten van zo’n 53 verschillende grote en kleine merken aangeboden waaronder Estée Lauder brands, M.A.C Cosmetics, Estée Lauder, Clinique en Origins. Daarnaast is er ruimte voor limited edition-producten en ‘mini-behandelingen omtrent make-up en nagels’. Ook wordt er in de winkel beautyadvies gegegeven.

Zalando lanceerde afgelopen maart het nieuwe beautysegment in thuisland Duitsland. In mei liet Co-CEO Rubin Ritter van Zalando weten dat het cosmetica-aanbod een goede start heeft gehad. Online biedt de e-tailer meer dan 150 beauty-merken aan; goed voor bijna 5.000 producten. De opening van de eerste fysieke winkel draagt volgens het persbericht bij aan de klantervaring en tilt deze ‘naar een hoger niveau’.

“Dit is een grote stap voor Zalando en zijn nieuwe beautycategorie. Met onze partnermerken (Estée Lauder brands, M.A.C Cosmetics, Estée Lauder, Clinique en Origins red.) kunnen we ons beautyassortiment nog verder meer verbeteren,” aldus Claudia Reth, Vice President Specialties (Premium, Beauty, Kids) in het persbericht over de winkelopening en de samenwerkingen met de partnermerken.

Eric Daugan, Vice President Digital Commerce & Marketing EMEA bij Estée Lauder in hetzelfde persbericht: "De consumentenverwachtingen en het winkelgedrag evolueren voortdurend. Onze omnichannel-strategie is erop gericht om millenniumgebruikers te bereiken waar en wanneer ze willen. We zijn daarom trots samen te werken met Zalando, Europa's toonaangevende online platform voor mode en lifestyle, om diens prestigieuze schoonheidscategorie uit te breiden en op die manier meer consumenten te bereiken.”

Op dit moment is Zalando Beauty alleen in Duitsland beschikbaar.

Beeld: Nils Kruege via Zalando

Zalando
Zalando Beauty Station