Kijken: SKM vernieuwt mannenafdeling en ‘doorbreekt modeclichés’
19 mrt 2025
Belgische retailer SKM heeft haar mannenafdeling volledig vernieuwd om beter in te spelen op de hedendaagse man en zijn winkelgedrag. Met de herinrichting wil het bedrijf afrekenen met hardnekkige modeclichés en mannen een inspirerende en efficiënte winkelervaring bieden. Volgens SKM klopt het stereotype dat mannen niet van winkelen houden niet meer.
"Mannen winkelen wél, maar op hun eigen manier. Waar ze vroeger enkel gericht op zoek gingen naar een specifiek item, tonen ze vandaag steeds meer interesse in de volledige winkelbeleving," aldus SKM in het persbericht. De nieuwe afdeling is daarom ingericht om mannen snel en doelgericht hun perfecte look te laten vinden, met een overzichtelijke indeling tussen dressed en casual en een suite corner voor privépassessies.
Zaakvoerders Dominique Somers en Steven De Hertogh benadrukken de meerwaarde van de vernieuwde afdeling: "De man van vandaag wil efficiëntie én inspiratie. Onze vernieuwde afdeling biedt precies dat: een plek waar hij moeiteloos zijn stijl kan ontdekken en verfijnen." Met een breed assortiment van meer dan 150 merken, waaronder K-Way, Lacoste, Scotch & Soda, Antwrp, Zuitable, Selected Homme en G-Star Raw, blijft SKM een toonaangevende bestemming voor mannenmode.
In 2023 opende SKM al de vernieuwde damesmodeafdeling.