Kijken: het nieuwe winkelconcept van The North Face

The North Face introduceert een nieuw winkelconcept. New York had de primeur en luidt de nieuwe retailstrategie wereldwijd in, zo meldt het bedrijf in een persbericht. “De nieuwe retail omgeving zal de ultieme vertaling van het merk dna zijn in een fysieke locatie,” aldus het bericht.

The North Face noemt het concept ‘deels basecamp, deels archief en deels winkel’. De winkels moeten een ‘basiskamp’ voor ontdekking zijn waar consumenten en The North Face een sterkere connectie kunnen opbouwen. Het merk voert dezelfde ontwerp esthetiek door in het winkelconcept door gebruik te maken van FSC-gecertificeerd hout, staal, graniet en verf die niet schadelijk is voor het milieu. Deze herfst zullen winkels in Europa omgebouwd worden naar het nieuwe concept.

“Onze winkels zullen een makkelijke en naadloze winkelervaring bieden, maar dat is niet langer het enige doel van het merk,” aldus Mark Parker, vice president van direct to consumer bij The North Face. “We focussen ons nu op het neerzetten van een omgeving die ons erfgoed uitlicht en waar consumenten de kans hebben te verbinden met het merk terwijl ze zich voorbereiden op hun eigen ontdekkingstocht, waar dat dan ook mag zijn.”

Kijken: het nieuwe winkelconcept van The North FaceKijken: het nieuwe winkelconcept van The North FaceKijken: het nieuwe winkelconcept van The North FaceKijken: het nieuwe winkelconcept van The North FaceKijken: het nieuwe winkelconcept van The North FaceKijken: het nieuwe winkelconcept van The North Face

Beeld: Via The North Face

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN