• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Kijken: Calvin Klein schildert New York flagshipstore geel

Kijken: Calvin Klein schildert New York flagshipstore geel

Door Esmee Blaazer

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

De Calvin Klein flagshipstore in New York heeft een opvallende make-over gekregen: de winkel aan Madison Avenue is volledig geel geschilderd. Kunstenaar Sterling Ruby heeft op uitnodiging van creatief directeur Raf Simons het winkelconcept vernieuwd voor de verkoop van Calvin Klein's herfst 2017 collectie.

De kleurtint komt overeen met de kleur van de meest besproken looks uit de debuutcollectie van Simons, namelijk de gele nepbont bontjas met vinyl overlaag.

Ga met uw muis over de foto's om meer informatie over het winkelconcept te ontdekken

Kijken: Calvin Klein schildert New York flagshipstore geel
Kijken: Calvin Klein schildert New York flagshipstore geel
Kijken: Calvin Klein schildert New York flagshipstore geel
Kijken: Calvin Klein schildert New York flagshipstore geel

Raf Simons kon afgelopen febrauri, zes maanden na zijn aanstelling, eindelijk onthullen welke kant hij opgaat met Calvin Klein. Door modecritici werd de debuutcollectie positief ontvangen. Suzy Menkes van Vogue.co.uk schreef bijvoorbeeld in haar recensie over ‘een fijne en interessante show, met de belofte van nog veel meer goeds’. "Het hoofdstuk van Raf Simons in Amerika is nog maar net begonnen, net zoals dat van president Trump. En na deze redelijk succesvolle start, is het de tijd die zal leren of de ontwerper de ‘dis-Unites States’ zal begrijpen en opnieuw een mode-imperium kan creëren voor Calvin Klein," besloot Menkes.

Calvin Klein, opgericht in 1968 en sinds 2003 eigendom van PVH Corp., zet wereldwijd circa 8 miljard dollar (6,8 miljard euro) om. Het Amerikaanse modemerk is actief in meer dan 110 landen wereldwijd en heeft 10.000 mensen in dienst.

Foto's: Calvin Klein 205W39NYC. Credits: © 2017 Elizabeth Felicella/Esto Photographics.

Calvin Klein