John Lewis gaat shop-in-shops openen in De Bijenkorf
bezig met laden...
De Britse warenhuisketen John Lewis zal binnenkort zijn intrede doen op het vasteland van Europa met de opening van zeven shop-in-shops in het Nederlandse luxewarenhuis De Bijenkorf. Dat heeft het bedrijf vandaag online bekendgemaakt.
“We hebben gekozen voor de Bijenkorf omdat we geloven dat de doelgroep die zij aanspreken heel erg lijken op onze eigen klanten,” legt Laura Askew, communicatiemanager van de afdeling online en flagships bij John Lewis, uit. Volgens Askew spelen een goede service, een inspirerende winkel en producten van goede kwaliteit bij beide warenhuizen een grote rol. Vanaf aankomende lente kunnen consumenten in de Bijenkorffilialen in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag terecht voor de eerste drie Nederlandse shop-in-shops van John Lewis. Later in 2016 volgen ook Eindhoven en Utrecht, en in 2017 zullen ook de filialen in Maastricht en Amstelveen een shop-in-shop van John Lewis krijgen. De winkels zullen een grootte hebben tussen de 28 en 46 vierkante meter.
De internationale shop-in-shops van John Lewis verkopen interieur- en lifestyleproducten van het eigen merk. Hierbij kan bijvoorbeeld worden gedacht aan badproducten en beddengoed. “Er zijn op dit moment geen plannen om ook andere productgroepen te gaan verkopen in het buitenland,” vertelt Askew.
Het nieuws past binnen de plannen die het bedrijf heeft om internationaal uit te breiden. In het afgelopen jaar opende het warenhuis al shop-in-shops in de Filipijnen en Thailand, en ook in Zuid-Korea is het merk met enkele verkooppunten vertegenwoordigd. Askew heeft geen uitspraken gedaan over andere landen waar John Lewis zich in de toekomst eventueel wil vestigen.