Instagram heeft op donderdag een nieuwe manier aangekondigd waarmee gebruikers op het socialemediaplatform kunnen winkelen. Dit maakt de Amerikaanse tech-nieuwssite The Verge bekend. Na het introduceren van Stories, GIFs, IGTV en Shopping, biedt Instagram vanaf deze week zijn gebruikers aan productinformatie in video’s te plaatsen.

Met het introduceren van de nieuwe functie heeft Instagram een volgende stap gezet om het online kopen via Instagram te stimuleren en gebruikers te voorzien van een vlekkeloze ‘shopping experience’. Gebruikers kunnen op het pictogram in de linkerbenedenhoek van een video tikken om een lijst met producten te bekijken die in het bericht zijn opgenomen.

Sinds 2016 maakt Instagram het retailers makkelijk om via het platform te verkopen. Sindsdien is het mogelijk om producten in een foto taggen, de prijs van product te tonen, door te klikken naar productdetails en een ‘Shop now’-link naar de webshop te plaatsen. Volgens emerce.nl zijn er 25 miljoen business accounts die de functie Shopping op Instagram gebruiken en 90 miljoen gebruikers wereldwijd die klikken op getagde producten in posts.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN