In beeld: Zustermerken JBC, CKS en Mayerline samengebracht in één winkelconcept
bezig met laden...
Belgische modegroep Claes Retail Group (CRG) heeft de drie dochtermerken voor het eerst samengebracht binnen één winkelconcept. JBC, CKS en Mayerline komen samen in een winkel in Zonhoven. CRG omschrijft het concept in een persbericht als ‘een geïntegreerde familieshopping’.
De groep bestempelt de opening van het concept als ‘een nieuwe mijlpaal in haar rijke retailgeschiedenis’. Het concept huisvest een Mayerline boetiek, een JBC-winkel met daarin een CKS shop-in-shop. “We hebben een simpele reden voor de CKS instore-keuze. Er was te weinig gevel om drie ingangen te hebben en te weinig ruimte voor drie volwaardige winkels en stockageruimte. Daarom is de keuze gemaakt om CKS te integreren bij JBC, omdat zowel de doelgroepen als de collecties makkelijker op elkaar afgestemd kunnen worden”, aldus CRG schriftelijk tegen FashionUnited.
“Dankzij de kruisbestuiving kunnen klanten gemakkelijk de verschillende merken en hun verschillend DNA shoppen, en genieten van een bredere waaier aan modekeuzes,” aldus het bericht. JBC staat bekend als een merk dat kleding biedt voor de hele familie, Mayerline richt zich juist op elegante en tijdloze dameskledij. CKS zit daar juist weer tussen in en biedt dames- en kinderkleding in vrolijke kleuren en patronen.