Herenmode boetieks Vertigo sluiten deuren
bezig met laden...
Mannenmode retailer Vertigo verdwijnt uit het straatbeeld. Na de uitverkoop sluiten de deuren van de vier vestigingen van het bedrijf, zo melden eigenaren Hélène Nottebaert en Philippe Janssens in een persbericht.
Het duo ziet zich genoodzaakt de deuren te sluiten door een gebrek aan perspectief. Er wordt daarmee verwezen naar de vierde golf van de coronapandemie. “Wie zegt dat dit de laatste is?” Concreet sluiten de Vertigo-winkels in Waregem, Sint-Martens-Latem, Brugge en Nieuwpoort. “We hebben er alles aan gedaan om deze moeilijke beslissing niet te moeten nemen, maar op een bepaald moment stopt het. Er is geen andere optie dan de handdoek te gooien. Spijtig genoeg is ook dat verantwoord ondernemen,” aldus de twee in het persbericht. “Vertigo is de voorbije jaren ons werk, onze passie, onze interesse en onze belangrijkste ambitie geweest. Eenvoudig is dit dus niet. Ook niet voor onze medewerkers.”
Het duo geeft aan dat de plannen van het bedrijf al meermaals zijn bijgestuurd of veranderd. Zo zette het bedrijf bijvoorbeeld een webshop op. “De opeenvolgende coronagolven en de daaraan gelinkte maatregelen maken het voor ons onhoudbaar om de Vertigo-winkels open te houden. Het sociale leven komt sinds maart 2020 amper of niet op gang, wat de behoefte aan nieuwe kleding onbestaand maakt. Mannen shoppen sowieso functioneler, en in dit geval dus minder.”
Janssens en Nottebaert namen zes jaar geleden Vertigo uit Waregem over. In de jaren die volgde breidden ze de activiteiten uit naar Sint-Martens-Latem, Brugge en Nieuwpoort. Het duo schrijft in het persbericht dat de winkels tot maart 2020 een succesverhaal waren. De twee introduceerde ook het huismerk Figlio. “Figlio is ons kind, ontstaan in de schoot van Vertigo. Ooit komen we terug. Ongetwijfeld onder een andere vorm en in een andere setting. Maar Figlio zal er staan; daar zijn we van overtuigd.