Celine's eerste flasghipwinkel, ontworpen door Hedi Slimane, is vandaag geopend op Madison Avenue in Manhattan, New York. Het concept van de nieuwe winkel is ingericht naar het grafisch zwart-witsignatuur van de creatief directeur. Tussen 25 februari en begin maart wordt het nieuwe winkelconcept op andere locaties in New York en in de steden Tokio en Parijs uitgerold, aldus WWD.

De opening van de winkels valt tegelijkertijd met de introductie van Slimanes eerste mannen- en vrouwencollectie lente/zomer 2019. Celine CEO Séverine Merle vertelt in een interview met WWD dat in loop van het jaar nieuwe winkels worden geopend in Los Angeles, Londen, Milaan, Shanghai en Beijing.

Het merk is van plan om wereldwijd nieuwe winkels te openen en bestaande winkels uit te breiden en te renoveren. Om hoeveel bestaande winkels het gaat en hoeveel nieuwe zullen worden geopend, wordt niet verteld. “Celine heeft een goed distributienetwerk en een hoge zichtbaarheid, maar geen grote winkels. We moeten flagshipwinkels openen in grote steden; grotere winkels die geschikt zijn voor de herenkleding en de uitgebreide vrouwencollecties", aldus Merle in het WWD-interview.

WWD schrijft dat de snelheid van deze winkelopeningen de ambitieuze doelstelling van Bernard Arnault, voorzitter en CEO van moedermaatschappij LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, weergeeft. Tijdens de jaarlijkse persconferentie van de groep afgelopen januari verklaarde de CEO dat Celine op de goede weg is zijn inkomsten te verdubbelen tot 2 miljard euro, wat Celine een van de krachtigste merken van de groep zou maken.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN