De winkels van H&M draaiden lange tijd alleen om de producten van het merk, maar dat duurt zo te zien niet lang meer. Uit vacatures op de website van H&M blijkt dat het Zweedse merk op zoek is naar een hoofd voor ‘externe merken’, zo meldt de Zweedse publicatie Break It. Het doel van de functie is om een aanbod van externe merken op te bouwen voor H&M.

Bij andere merken in de H&M Group, het moederbedrijf van H&M, worden al langer items van derden verkocht. Bijvoorbeeld bij &Other Stories en Arket. Afgelopen april vertelde Karl-Johan Persson nog dat samenwerken heel belangrijk is voor de hele groep. Op deze manier halen ze expertise in huis die het bedrijf misschien zelf niet heeft. “Waarom zouden we iets zelf maken als iemand anders dit al perfect doet?” zei de CEO van de H&M Group destijds.

Het werven voor de functie ‘hoofd van externe merken’ lijkt dit statement kracht bij te zetten.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN