Galeria Inno wordt Inno: Dit weten we nu over de nieuwe strategie
bezig met laden...
Belgische retailer Inno presenteert vandaag de rebranding van het bedrijf. Inno kondigde vorig jaar al aan een nieuwe strategie te ontwikkelen om dé Belgische omnichannel retailer te worden voor nationale en internationale klanten. Belangrijk in de nieuwe strategie zijn de digitale marketplace, een volledig nieuw ERP-systeem en de rebranding, aldus het persbericht.
“Met 21 projecten, verspreid over alle domeinen van de onderneming, zetten we vastberaden strategische stappen om de Belgische warenhuisketen van de toekomst te worden. Deze verregaande veranderingen zorgen ervoor dat Inno versterkt uit de coronacrisis komt,” aldus CEO van het bedrijf Armin Devender, in het persbericht. De komende jaren zullen de 16 winkels van Inno heringericht worden, zo schrijft de CEO. “Hiermee zullen we onze unieke positie op de Belgische retailmarkt bestendigen en versterken. We vinden de department store helemaal opnieuw uit en maken van Inno een fascinerende place to be voor alle Belgen en toeristen. Inno wordt een inspirerende omgeving die alle zintuigen prikkelt met - dankzij de digitale marketplace - een assortiment dat eindeloze mogelijkheden biedt.”
Inno onthult nieuwe strategie: volledige rebranding en winkels worden heringericht
Inno ziet het digitale shopping platform als de zeventiende Inno-winkel, ‘een naadloze aanvulling op de fysieke winkels in 16 Belgische centrumsteden’. Het platform opent haar digitale deuren op 6 mei 2021, zo is te lezen in het persbericht. Een deel van de ruim honderd merken die op de website te vinden zijn, zal niet in de fysieke winkels liggen. “Het online platform fungeert dus als een uitbreiding op de bestaande winkels. “Wie shopt op inno.be, koopt rechtstreeks bij Inno’s partners. De merken regelen zelf de verzending van elke bestelling.” Vanaf de zomer wordt het ook mogelijk een bestelling af te halen of te retourneren in de winkels. Inno zal na de lancering van het online platform in België kijken of het uitgebreid kan worden naar andere landen.
Ook de naam is veranderd van Galeria Inno naar Inno. “Dat het grootwarenhuis er voor alle Belgische families wil zijn, weerspiegelt zich in deze rebranding. Het kiest opnieuw voor de naam ‘Inno’, zoals de Belgen het grootwarenhuis altijd graag zijn blijven noemen.
Het algehele doel van de nieuwe strategie is ‘opnieuw dichter aan te sluiten bij het Belgische publiek’. “Zo staat het heruitgevonden Inno met beide voeten in het Belgische retaillandschap,” aldus het persbericht.