Galeria Inno versnelt de implementatie van de nieuwe strategie, zo meldt het Belgische warenhuis in een persbericht. Het bedrijf zal in het voorjaar van 2021 namelijk een online marketplace lanceren.

De online marketplace zal het aanbod van producten en diensten sterk uitbreiden, aldus het bericht. De online business wordt uitgebreid naar een online marketplace. Galeria Inno wil een toonaangevend omnichannel warenhuis worden voor nationale en internationale klanten in België worden. Galeria Inno heeft al samenwerkingen met meer dan 800 merken voor de zestien fysieke warenhuizen. Dit ziet het bedrijf als een uitstekende basis om een ‘ innovatieve online en offline beleving aan te bieden’, aldus Armin Devender, CEO van Galeria Inno in het bericht.

Galeria Inno meldt dat klanten na de lancering van de online marketplace in de winkel bestellingen kunnen plaatsen die vervolgens thuis geleverd worden. Ook kunnen online bestellingen worden afgehaald in de winkels maar klanten kunnen daardoor ook terecht voor de retour van hun online bestelling in de warenhuizen. Galeria Inno meldt dat ‘het marketplacemodel ook een ‘save the sale’ mogelijkheid biedt, aangezien elke keer dat een product niet beschikbaar is in de winkel, een medewerker direct een alternatief kan voorstellen uit de uitgebreide online productcatalogus’.

De aankondiging is opvallend, aangezien begin 2019 de webwinkel tot verdere orde werd gesloten. Het besluit werd genomen vanuit het Duitse moederbedrijf.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN