(advertentie)
(advertentie)

Italiaans merk Fiorucci maakt een comeback. De opening van de pop-up store in warenhuis Selfridges in Londen is onderdeel van een relaunch van het merk.

Al langere tijd werd een terugkeer van het merk gesuggereerd. Een officiële bevestiging van het merk bleef uit, tot een Instagram-post van de opening van de pop-up store. Op de website en Instagram-account werd daarvoor wel gehint naar een grote comeback. “In 2017, the party starts again” is te lezen op de website en “What was then is now again” prijkt in de biografie van de Instagram-pagina.

Het merk werd in 1970 opgericht en specialiseerde zich in betaalbare denim en T-shirts. Het grootste succes behaalde Elio Ferucci in de jaren zeventig en tachtig. Na problemen met franchisers en groothandel werd het bedrijf verkocht in 1990. Elio Ferucci overleed in 2015. Het merk is nu in handen van Janie en Stephen Schaffer. Destijds in 2015, bij de overname door de Schaffer’s werd al een herlancering genoemd.