• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Een koopje vinden op Pinterest is nu wel heel makkelijk

Een koopje vinden op Pinterest is nu wel heel makkelijk

Door May-Anne Oltmans

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Een koopje vinden met de app van het sociale online platform Pinterest is nu nog makkelijker geworden. Het online bedrijf introduceerde de buy button op zijn app voor het eerst in juni van dit jaar, en nu gaat het bedrijf meldingen uitsturen wanneer een opgeslagen pin in de aanbieding is. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt op zijn blog.

Volgens Pinterest zijn er dagelijks 1 miljoen pins die tegen een gereduceerde prijs worden verkocht, en het bedrijf denkt dat klanten dankzij deze nieuwe dienst makkelijker een goede deal kunnen vinden.

“In het afgelopen jaar is het aantal bedrijven dat op Pinterest actief is elke maand sterk gegroeid,” zei Pinterest manager Monetization Tim Kendall. “We zijn trots op die groei, en vonden het interessant om te horen hoe Pinterest deze bedrijven heeft helpen groeien.” Ook verwijst Kendall naar enkele succesverhalen van merken die op het medium actief zijn. Zo zag het Britse modemerk Reiss de vraag naar items die op Pinterest waren gedeeld met 46 procent stijgen, en ging het aantal orders bij armbandenmerk Pura Vida met 31 procent omhoog na het inzetten van promotie-pins.

De blauwe koopknop op Pinterest is momenteel alleen ingevoerd in de Verenigde Staten. De buy button is beschikbaar in de app op Android- en iOS-toestellen. Pinterest heeft nog niets bekendgemaakt over eventuele plannen om de toepassing uit te breiden naar andere landen.

Pinterest