Dit zijn de retailers die in aanmerking komen voor ‘ABN AMRO Retailer of the Year’

De categoriewinnaars van de publieksprijzen ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ en ‘ABN AMRO Webshop Awards’ zijn bekend gemaakt. Gisteravond vond de uitreiking plaats in in Circl, het circulaire paviljoen in Amsterdam. Naast de categorieprijzen zijn ook de ‘ABN AMRO Retail Sustainability Award’ en ‘ABN AMRO Best Newcomer Award’ uitgereikt.

Volgens het persbericht gaven bijna 215.000 consumenten gehoor aan de oproep van ABN AMRO om uit 450 retailers hun favoriete winkelketens en webshops te kiezen. 29 winnaars in de categorie ‘Beste Winkelketen van Nederland 2018-2019’ en 24 categoriewinnaars van ‘Webshop Awards Nederland 2018-2019’ komen in aanmerking om tijdens het ‘ABN AMRO Retailer of the Year’-gala, gehouden op 18 oktober op Landgoed Duin & Kruidberg in Santpoort-Noord, de ‘Beste Winkelketen van Nederland’-award of de ‘Webshop Award Nederland’ in de wacht te slepen.

In de categorie mode zijn onder andere Shoeby (kindermode), Zeeman (baby), The Stone (damesmode), Jac Hensen (herenmode) en Hunkemoller (lingerie) genomineerd voor de titel ‘beste winkelketen van Nederland’. Bever (outdoor), Decathlon (sport) en Hema (warenhuis), maken onder andere kans op de titel ‘beste webshop van het jaar’.

Naast publieksprijzen werd er door ABN AMRO de ‘Retail Sustainability Award’ uitgedeeld. De jury, bestaande uit Henk Hofstede (sector banker retail van ABN AMRO), Alberic Pater (country sustainability manager van Ikea), Mireille van der Sprong (medeoprichter van Bellamy Gallery), Meike Koster, (marketing & communications manager van Max Havelaar), Maria van der Heijden (directeur en bestuurslid van MVO Nederland), Evelijn Vissers (consultant & trainer retail van Q&A) en Lieke Klerks-Van Delft (corporate social responsibility manager van Wereldhave), gaf deze prijs aan Lidl. De winkelketen liet negen kanshebbers achter zich: Ekoplaza, Fairphone, Take it Slow, Zeeman, Kings of Indigo, Tony’s Chocolonely, Lush, Bever en Toms. Volgens het persbericht ontvangt Lidl deze prijs vanwege zijn voorbeeldfunctie als het gaat om het betaalbaar houden van een duurzaam assortiment.

Tijdens de award-avond werd de ‘ABN AMRO Best Newcomer Award’ uitgereikt aan ThePhoneLab. Winkelconcepten die minder dan drie jaar actief zijn op de Nederlandse markt kwamen in aanmerking voor deze prijs. De genomineerden hebben zich door middel van een videopitch gepresenteerd tijdens de categorie uitreiking van ‘ABN AMRO Retailer of the Year’. De pitch van ThePhoneLab werd vervolgens de jury het meest overtuigend bevonden.

Tot aan 16 oktober kan er op bestewinkelketen.nl en webshop-award.nl door consumenten nog gestemd worden op hun favoriete retailer.

Beeld: Categorieprijzen ABN AMRO Retailer of the Year

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN