• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • De luxueuze wereld van Hermès

De luxueuze wereld van Hermès

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Het Franse modehuis Hermès is een van de meest elegante en trendy merken van dit moment. Van tassen tot juwelen en van meubels tot schoenen, Hermès ontwerpt en produceert de meest uiteenlopende producten. Het merk is bekend geworden vanwege haar prachtige zijden sjaaltjes en de Kelly- en Birkin-tassen.

Modern, elegant en een beetje ‘out of the box’, is wat we in alle producten van Hermès wel naar voren zien komen. Dat Hermès naast fantastische interieur designs en stijl klassiekers als het sjaaltje en de damestassen ook nog parfums produceert zal voor sommige mensen echter nieuw zijn. Tijd dus, om dit Parijse modehuis in de schijnwerper te zetten!

De geschiedenis van Hermès

Hermès werd in 1837 opgericht in Parijs door Thierry Hermès. Destijds was het nog geen modehuis, maar een leverancier van zadels en andere leerproducten, gericht op vermogende Europese families. In de 19e eeuw raakte het gebruik van paarden om te reizen uit gebruik en begonnen mensen verder weg te gaan. Hermès’ opvolger, Émile-Maurice Hermès, introduceerde daarom een lijn koffers en andere reisproducten, allen gemaakt van zadelleer. Vanaf 1920 begon het merk ook met de productie van juwelen, horloges en huisdecoratie, aangezien de hoogstaande families hier een goede afzetmarkt voor bleken te zijn. Niet lang hierna opende Hermès een winkel aan de Rue Faubourg St. Honoré in Parijs. Tot op de dag van vandaag is deze winkel de flagship store. In de winkel begon Hermès met de verkoop van stropdassen, geurtjes en vierkante zijden sjaaltjes: de carré. Vooral deze laatste bleek een groot succes. Na de introductie van de carré in 1937 zag je de sjaaltjes van 90 bij 90 cm met drukke print vrijwel overal. Zeker in de jaren 50 was het sjaaltje niet uit het straatbeeld weg te denken. Nog altijd brengt Hermès tweemaal per jaar 12 nieuwe ontwerpen carré’s uit. Voor heren verschijnt tweemaal per jaar een nieuwe collectie van ongeveer 500 dassen. Deze exclusieve stropdassen hebben eveneens een wisselend thema. Naast de sjaaltjes en de dassen van Hermès, worden ook de tassen van verschillende soorten leer, waaronder krokodillenleer en het zelf geproduceerde hoogwaardige Hermès leer, internationaal aanbeden.

Parfum van Hermès

Hoewel Hermès al sinds de opening van de winkel al geurtjes produceert en verkoopt, is dit nooit een van de dingen geweest waar het modehuis bekend om staat. Toch zijn ook deze het waard om aanbeden te worden. Sinds 1951 telt Hermès als vakkundig parfumeur, tegenwoordig onder leiding van ontwerpster Christine Nagel. Ieder Hermès parfum wordt op de markt gebracht met zijn eigen verhaal. Hermès geuren zijn dan ook niet allemaal in een hokje te plaatsen, maar zijn er in vele geurnoten, zowel voor dames als heren. Alle parfums van Hermès staan symbool voor het moderne, elegante en stijlvolle dat Hermès met al zijn producten wil uitstralen. Voor meisjes en jonge vrouwen heeft Hermès onlangs Hermès Twilly d'Hermès parfum op de markt gebracht, een eigenzinnig en bloemig luchtje. Voor dames wordt het betoverende Hermès Eau des Merveilles aangeraden, perfect voor een avond uit. Mannen kunnen hun hart ophalen met het parfum ‘Terre d’Hermès.

Parfum voor mannen

Terre d’Hermès is een parfum die speciaal ontwikkeld is voor mannen. Het parfum wordt omschreven als ‘een comfortabele kwaliteits geur met een natuurlijke charme’. Het verhaal achter de terre d’Hermès herenparfum is die van een alchemische reis door de elementen aarde, lucht en water. Het vertelt over de relatie tussen de man en de aarde, over de connectie met de natuur. De geur is houtachtig en kruidig, met topnoten van sinaasappel en grapefruit, hartnoten van peper en geranium en basisnoten van ceder, patchouli, vetiver en benzoïne. De geur is fris, natuurlijk en uniek en blijft lang hangen. Niet voor niets wordt terre d’Hermès gezien als een van de top luchtjes van Hermès.

Conclusie

Hermès is een modehuis van de hoogste kwaliteit. Al sinds de 19e eeuw is dit dé plek waar vermogende mensen hun producten kochten, van wearables tot interieur design tot parfum. Vooral deze zou meer aandacht moeten krijgen. Ieder luchtje van Hermès is uniek en vertelt zijn eigen verhaal. Terre d’Hermès vertelt het verhaal van de connectie tussen man en natuur. Een uniek eigentijds luchtje voor mannen, dat niet te sterk is, maar toch lang blijft hangen.

Hermès
Parfum
Partner Content
Terre d’Hermès