• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Dag van de Webshop plaatst Belgische e-commerce in de kijker

Dag van de Webshop plaatst Belgische e-commerce in de kijker

Door May-Anne Oltmans

bezig met laden...

Scroll down to read more

Voor de vijfde keer op rij vindt de Dag van de Webshop plaats. Tijdens het evenement kunnen klanten bij ruim 225 webshops terecht voor speciale aanbiedingen.

“België liep traditioneel altijd achter op andere landen wat betreft e-commerce, terwijl het internet juist heel veel mogelijkheden biedt om je product in de kijker te zetten,” vertelt Tom Dupon, werkzaam bij het marketingbureau Conversics dat oprichter en mede-organisator is van De Dag van de Webshop. De eerste editie van Dag van de Webshop vond vijf jaar geleden plaats, en inmiddels is het uitgegroeid tot een driedaags evenement. Volgens Dupon is de reden voor de achterstand die België altijd heeft gehad onder andere dat de markt relatief klein is. “Ondernemers kunnen dan wel veel inspanningen verrichten om online actief te zijn, maar omdat België geen heel grote afzetmarkt heeft, hadden ze vaak minder resultaat.” Daarnaast gelooft de marketeer dat de tweetaligheid binnen het land een rol speelt. Wel merkt hij dat België vooruitgang boekt, onder andere doordat ook de overheid deze sector steeds meer ondersteuning biedt.

De Dag van de Webshop duurt nog tot en met morgen. Klanten kunnen onder andere terecht in de webshops van Fred & Ginger, CKS, Veritas en C&A. Op de website van de Dag van de Webshop staat per winkel een kortingscode aangegeven die klanten kunnen gebruiken bij hun aankoop.


Dag van de webshop