CEO Torfs Schoenen: Omzet groeide met 7,7 procent in 2017
bezig met laden...
Schoenenketen Torfs Schoenen heeft in 2017 een omzetstijging gerealiseerd van 7,7 procent. Vooral online wist de Belgische retailer flink te groeien; daar behaalde het een groei van 37,5 procent. Dat laat CEO Wouter Torfs weten via Twitter.
Blij en fier over 2017 voor #Torfs: 7,7% totale groei, +37,5% in de webshop en +5,5% in de winkels. Wie zegt er: 'retail is dead' ?
— Wouter Torfs (@WouterTorfs) 7 januari 2018
Ondanks de online groei, die goed was voor 13 procent van de totale omzet, blijft het merendeel van de klanten van Torfs trouw aan de winkelstraat. Deze divisie van Tofs kende ook een groei in 2017, al viel deze iets lager uit: 5,5 procent. Ook voor 2018 hoopt het bedrijf op een omzetstijging, zo laat Torfs in een reactie weten aan RetailDetail. “Op het gebied van e-commerce mikken we op een groei van 20 procent.”
Het familiebedrijf Schoenen Torfs begon in 1948 met vier winkels. Sinds 1986 staat Wouter Torfs aan het roer. Schoenen Torfs heeft momenteel 76 winkels in Vlaanderen, een online shop in België en Nederland en meer dan 600 werknemers in dienst. Torfs heeft sinds 2006 meerdere malen de titel 'Beste werkgever van België' in de wacht gesleept. Afgelopen jaar introduceerde het bedrijf een nieuw retailconcept, wat tot nu toe in een tweetal winkels is uitgerold. Het bedrijf biedt merken als Lacoste, Adidas, Ted Baker en van Gils.
Beeld: Torfs