Carhartt zet de volgende stap in Europa. Het Amerikaanse merk lanceert een Europese e-commerce site om de expansie in Europa te versnellen, zo meldt het bedrijf in een persbericht.

Het merk maakte al eerder de stap naar Europa toen het in 2000 een kantoor en distributiecentrum opende in Amsterdam. Carhartt werd tot nu toe alleen gedistribueerd door middel van groothandel. In Amsterdam en Haarlem zijn winkels onder de noemer Carhartt Work in Progress die van een licentiehouder van het merk zijn, maar niet door het van oorsprong Amerikaanse bedrijf zelf.

De website is beschikbaar in Engels, Nederland en Duits maar meerdere talen zullen op korte termijn worden toegevoegd. Consumenten in de gehele Europese Unie hebben toegang tot de nieuwe e-commerce website van Carhartt. “We zijn trots dat we het merk, waar Amerikaanse werklieden al bijna 130 jaar op vertrouwen, naar de Europese mannen en vrouwen brengen,” aldus Albert Foppen, Carhartt’s managing directeur van de EMEA-regio.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN