Burberry sluit 38 winkels als onderdeel van zijn nieuwe strategie

Burberry is naar verluid van plan 38 van zijn winkels wereldwijd te sluiten (dit aantal staat gelijk aan één op de tien winkels). De winkelsluiting is onderdeel van de herpositionering van het Britse merk.

Om welke winkels het gaat, is niet gecommuniceerd. Tegenover The Guardian heeft het bedrijf al wel bevestigd dat er vijf winkels zijn gesloten in Brazilië en Spanje. Burberry verklaart tegenover de krant dat het zijn flagship-winkels wil omzetten tot luxere bestemmingen.

Burberry publiceerde donderdag zijn financiële cijfers van het afgelopen boekjaar. Daaruit bleek dat de omzet met een procent was afgenomen naar een bedrag van 2,72 miljard pond (3,11 miljard euro). De operationele winst van het modebedrijf ging met 7 procent omhoog naar 437 miljoen pond (500 miljoen euro). CEO Marco Gobetti verklaarde tevreden te zijn over de resultaten. “De implementatie van ons plan ligt op schema en we krijgen nieuwe energie van de eerste resultaten en bevestigen onze visie voor het boekjaar 2020,” aldus de CEO in het verslag.

Het afgelopen boekjaar introduceerde Burberry een nieuwe creatieve visie onder de nieuwe artistiek directeur Riccardo Tisci. Tisci maakte in september 2018 zijn debuut als creatief directeur. Burberry Plc kondigde eerder al aan dat de transformatie van het Britse modehuis meerdere jaren zal duren. Boekjaar 2019 en boekjaar 2020 worden dan ook gezien als jaren waarin het bedrijf de ‘ fundering’ legt. In deze jaren wil Burberry het merk nieuwe energie geven, het distributienetwerk rationaliseren en investeringen doen in het verbeteren hiervan.

Beeld: Burberry Group Plc website

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN