Waar de Euro Shoe Group in 2016 nog aankondigde 100 winkels te willen openen in Nederland en België, kondigt het moederbedrijf van Bristol nu aan dat er twintig winkels gaan sluiten. Dit meldt de familie Vanaudenhove, die aan het roer staat bij de groep, in een interview met De Tijd.

Op dit moment heeft de groep 270 winkels in Nederland en België. Met het sluiten van twintig winkels, dat de komende jaren plaats moet vinden, dreigen 60 mensen hun baan te verliezen. De winkelsluitingen zijn onderdeel van een nieuwe strategie die het bedrijf opzet. De aangekondigde 100 winkels die zouden openen was volgens Philippe Vanaudenhove een manier om in de media te komen, ‘een overdrijving’, aldus de topman tegen De Tijd.

“We gaan onze e-commerceplannen versneld uitrollen,” aldus financieel directeur Bart Rayen tegen De Tijd. Op dit moment behaalt de groep 3 tot 5 procent van de totale omzet uit het online kanaal, jaarlijks groeit de e-commerce met 30 procent, aldus de familie. Binnen vijf tot zes jaar wil de Euro Shoe Group dat 10 procent van de omzet uit de e-tail komt.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN