Bob Jasper Focks: ‘Stijl-abonnement volgende stap voor Josh V’

Nederlands modemerk Josh V maakt het ontvangen van een pakket nog leuker met hun ‘special delivery’. Het bestelde pakket wordt binnen drie uur bezorgd en bevat ook grotere en kleinere exemplaren van bestelde kledingstukken. Dit jaar kunnen we nog meer verwachten van de customer service van het merk vertelt Bob Jasper Focks, E-commerce manager van Josh V, aan FashionUnited.

Afgelopen week voegde het bedrijf een extra element toe aan hun snelle service. De koerier neemt twee extra maten mee waardoor de klant sneller het juiste item in huis heeft. “Het is eigenlijk een soort taxibedrijf, maar dan voor fashion ,” zegt Focks. Als de bezorgoptie goed loopt, wordt gekeken naar uitbreiding van de service in Utrecht, Den Haag en Rotterdam. “We zien het als een succes wanneer er tien tot twintig orders per week binnenkomen op deze manier.”

“De bezorgers zijn op dit moment alleen voor de aflevering van het pakket”, vertelt Judith Koop van Josh V. “Ze worden wel geselecteerd op hun looks, dat maakt het ontvangen van een bestelling net iets leuker.” Verwacht alleen geen kledingadvies van de koeriers. “Dit zijn geen mensen met een achtergrond in fashion”,zegt Focks. “Wat we wel kunnen doen, om te helpen bij de keuze tussen de verschillende maten, is de koerier een device meegeven, zoals een iPad. Dat deze bij de bezorging wordt meegegeven en de klant meteen in contact komt met klantenservice.” De helft van alle vragen die binnenkomen bij het bedrijf gaan namelijk over pasvorm.

Josh V gaat stijl-abonnementen aanbieden

De focus op de verbetering van de customer experience houdt niet op met deze toevoeging. Achter de schermen wordt gewerkt aan een vorm van stijl-abonnementen kan Focks vertellen. “We zijn nu opties aan het bekijken hoe we extra stijladvies kunnen aanbieden. Bijvoorbeeld door het schetsen van een profiel van klanten. Denk aan sessies op afspraak waar we gevoel krijgen voor persoonlijke stijl, of als iemand vaste klant is een schets op basis van bestelde artikelen.” Een klant kan dan een abonnement nemen, dat elke maand opzegbaar is.“Aan de hand hiervan kunnen we elk seizoen een outfit samenstellen die past in de kledingkast van de klant. Bestel je bijvoorbeeld altijd office appropriate kledingstukken, dan zit er zeker minstens één combinatie bij per seizoen. We hopen dat we deze nieuwe abonnementen kunnen uitrollen binnen ongeveer een half jaar.”

Josh V werd in 2011 opgericht door Josh Veldhuizen. Het merk staat bekend om de luxe uitstraling in de kenmerkende nude-kleuren gecombineerd met zwart- en wittinten. De collecties zijn op dit moment in negen landen te koop.

Lees ook: Het geheim van Josh V

Beeld: Josh V

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN