Black Friday, Cyber Monday en het weekend daar omheen hebben gezorgd voor een flinke omzetpiek, zo meldt onderzoek van Stocard, mobile wallet-app waarin consumenten hun klantenkaarten kunnen bewaren.

Black Friday was populairder in Nederland dan in België, maar in beide landen werd een duidelijke omzetgroei genoteerd. In Nederland profiteerde de modebranche van de koopgekte met een omzetplus van 25,1 procent. In België lag dit percentage op 30,9 procent aldus Stocard. Zelfs retailers die geen acties hadden konden meesurfen op de drukte in de winkelstraten. Volgens het onderzoek hebben Nederlandse moderetailers die geen acties voerden alsnog een dubbel aantal verkopen gerealiseerd. Het was afgelopen vrijdag dan ook 8 procent drukken in de Nederlandse winkelstraat dan normaal, zo meldt onderzoeksbureau RMC.

“Hoewel Black Friday in essentie alleen op de vrijdag valt, kiezen veel retailers ervoor aanbiedingen over meerdere dagen te verspreiden. We zien echter dat de vrijdag zelf verreweg het meest succesvol is qua stijging in het aantal verkopen,” zo vertelt Emile Muijsson, verkoopdirecteur Benelux bij Stocard, in het persbericht. “Ondanks dat retailers geen acties houden vaak wel meeprofiteren van de Black Friday drukte, raden wij daarnaast alle retailers aan de komende jaren wel in te spelen op Black Friday. Dit verhoogt namelijk de kans op een nog groter aantal verkopen.”

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN