• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Binnenkijken bij House of Denim | Denim City

Binnenkijken bij House of Denim | Denim City

Door Esmee Blaazer

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail |INTERACTIEVE 360° TOUR

House of Denim, het Nederlandse platform voor vakmanschap en innovatie in de denimindustrie, is uniek in de wereld. Het hoofdkwartier van het kennisinstituut, Denim City, is gevestigd in de Hallen, een hotspot in Amsterdam-West. Denim City beschikt over een werkplaats, een wasserij, een archief en een winkel. Hier is tevens het klaslokaal van de eerste en enige Jean School te vinden.

Wie een bezoek brengt aan de Denim City boetiek - geopend van woensdag tot en met zondag - ziet al een flits van de ultieme denim-locatie, want om de boetiek te bereiken wordt de workshopruimte doorkruist.

Benieuwd geworden naar Denim City HQ? Breng dan een virtueel bezoek aan deze bijzondere, blauwe locatie.

Uitleg & tips: De interactieve tour bestaat uit 6 360-graden foto’s: we nemen u mee vanaf de ingang (foto 1) tot in de werkplaats (foto 2 & 3), de winkel (foto 4), het archief (foto 5) en de wasserij ‘Blue Lab’ (foto 6). In elke foto vindt u interactieve elementen met foto’s, video’s of audio. Klik op de iconen om de content te ontsluiten. Alles ontdekt in de ruimte? Klik dan op het cirkelvormige pijl-icoon om naar de volgende foto te navigeren. Vergeet niet het geluid aan te zetten!

De 360 graden foto's zijn gemaakt met een camera die alle kanten van een ruimte tegelijkertijd filmt. Door op de computer met de muis te scrollen of op uw tablet of smartphone met uw vinger over het beeldscherm te vegen kunt u 360 graden om het middelpunt van de foto kijken.

House of Denim | Denim City

House of Denim werd opgericht door James Veenhoff en Mariëtte Hoitink in 2009. De denimgoeroe en eigenaar van werving en selectiebureau HTNK werken al sinds 2006 aan een duurzamere denimindustrie, met het motto: 'Towards a brighter blue'. "Om één spijkerbroek te produceren is 7000 liter water nodig," vertelde Veenhoff eerder aan FashionUnited. "We vroegen ons af wat er nodig is om de wereld te veranderen. Het bleek educatie, onderzoek en innovatie, ondernemen en netwerken."

House of Denim is ook organisator van de Amsterdam Denim Days en Global Denim Awards.

360 graden content, foto’s en video’s: Inge Beekmans voor FashionUnited

In april besteedt FashionUnited aandacht aan Denim. Voor alle artikelen over denim, klikt u hier.

Denim
Denim City
Fashion Education
Harm Magis
House of Denim
interactieve 360° tour
James Veenhoff
Jean SChool
Mariette Hoitink