• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Binnenkijken bij het Innovation Lab van JBC

Binnenkijken bij het Innovation Lab van JBC

Door Blanca Heise

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail |INTERACTIEF

JBC heeft een Innovation Lab ingehuldigd op de Corda Campus in Hasselt. De Belgische modeketen werkt in co-creatie met klanten, start-ups, bedrijven en onderzoekscentra aan oplossingen die de winkelervaring kunnen vereenvoudigen en verbeteren. Van slimme pahokjes tot een pop-up printschop. “In het JBC Innovation Lab zijn innovaties aanwezig die vandaag al een plek hebben in de Belgische JBC-winkels en we verder willen optimaliseren, maar evenzeer innovaties die momenteel proefdraaien in het lab of waar we morgen mee willen starten,” laat Dennis Gommé, Digital Innovation Expert bij JBC, weten in een persbericht.

Op dit moment wordt geëxperimenteerd met een pop-up printshop waar klanten eigen T-shirts kunnen ontwerpen en bewegingssensoren die het gedrag van de klant volgen en zo kunnen helpen de winkelinrichting te optimaliseren.

Proefdraaien in het lab

Alle projecten worden twee tot vier maanden in het lab getest. In deze maanden wordt de relevantie, uitvoerbaarheid en rendabiliteit van de innovaties onderzocht. Aan de hand van drie criteria wordt bepaald of een innovatie in de Belgische JBC-winkels zal worden uitgerold.

“We leggen de lat hoog. Het is de bedoeling dat de innovaties echt een meerwaarde bieden voor onze klanten om hen nog beter te kunnen bijstaan tijdens het winkelen. Dat kan dus ook betekenen dat sommige prototypes die we momenteel testen hun weg naar de winkels niet zullen vinden” aldus Gommé.

Beweeg uw muis over de foto’s om meer te weten te komen over het JBC Innovation Lab en de innovaties.

Binnenkijken bij het Innovation Lab van JBC

Binnenkijken bij het Innovation Lab van JBC

Binnenkijken bij het Innovation Lab van JBC

De Belgische modeketen JBC houdt zich al langer bezig met innovaties. Van de zomer konden klanten bij JBC Merksen en Lochistri het ‘Pienter Pashok’ testen, een interactieve paskamer. “Het doel van de nieuwe paskamerservice, die wij Pienter Pashok gedoopt hebben, is om onze klanten te helpen in het vinden van de outfit die hen op het lijf staat geschreven. Het digitale pashokje gaat niet enkel op zoek naar de best passende maat van een kledingstuk, maar geeft ook inspiratie aan onze klanten”, zei Lode Van Laere, Chief Omnichannel Officer bij JBC destijds. Deze innovatie werd uitgerold naar een handvol Belgische filialen van de modeketen.

Lees ook het achtergrondartikel uit het archief: Omnichannel in de Belgische moderetail? Een stand van zaken

bewegingssensoren
digitaal pashok
digitale hulpmiddelen
Innovatie
Innovation Lab
JBC
JBC Innovation lab
paskamerservice
Personalisatie
pienter pashok
printshop